شما اینجا هستید

اخبار » افتتاح آموزشگاه خیرساز ۶ کلاسه برکت در شهرک سامان

با افتتاح و بهره برداری از این آموزشگاه، بخشی از مشکلات کمبود فضاهای آموزشی شهرک های حجت آباد و سامان رفع خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین مدرسه ساز فارس، با حضور خانواده نیک اندیش برکت، دکتر سید کاظم حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل، آقای رضازاده مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز فارس، کارشناسان اداره کل نوسازی مدارس فارس، شورای معاونین آموزش و پرورش ناحیه سه، فرماندهی پلیس راهور، شهردار منطقه ۹ و دیگر مهمانان ویژه، آیین افتتاح آموزشگاه شش کلاسه خیرساز دکتر فرزین برکت برگزار شد.

خلیل زارع معاون آموزش ابتدایی ناحیه سه به عنوان اولین سخنران مراسم، پس از ابلاغ پیام تشکر از سوی سید عبدالصمد موسوی مدیر آموزش و پرورش این ناحیه، کار خیرین را قابل ستایش دانست و گفت: هیچ زبان و بیانی قادر به قدردانی از این کار بزرگ نیست. شما برای دانش آموزان کاری پدرانه انجام داده اید و این عمل خیر هرگز از قلب دانش آموزان محو نخواهد شد. چرا که اعتقاد داریم ساخت مدرسه توسط خیرین در مرحله نخست برای رضای خداوند و سپس به منظور رفاه حال دانش آموزانی است که چشم انتظار محبت خیرین هستند.

دکتر حسینی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص تعلیم وتربیت گفت: مدرسه سازی توسط خیرین در واقع تداعی گر این است که شروع آموزش، تحصیل، تهذیب و پرورش دانش آموزان از ابتدا با یک کار و نیت خیر و معنوی است. خیرین گرانقدر همان طور که دربحث ساخت فضاهای آموزشی تلاش می کنند در توسعه فضاهای پرورشی و ورزشی نیز پیش قدم و پیش گام باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس ضمن ابلاغ پیام قدردانی مدیرکل آموزش و پرورش فارس و با اشاره به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که بر اساس این طرح  بیش از ۲ هزار فضای ورزشی در کشور  در حال ساخت است گفت:از این تعداد، ۸۹ فضا متعلق به استان فارس است که در سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش ۴۲ چمن مصنوعی افتتاح شد و ۱۴ سالن ورزشی نیز در حال اتمام است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز نیز در این مراسم گفت:

سپس جناب آقای رضازاده، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس ضمن بیان خاطره ای از خانواده نیکوکار برکت، مراتب قدرشناسی خود و همکاران مجمع خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی مدارس فارس را به عرض حضار رساند.

این آموزشگاه در زمینی به مساحت یک هزار و ۸۰۰ مترمربع و دارای ۶ کلاس درس، اتاق اداری، سرویس بهداشتی و آبخوری می باشد. این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال و در مدت ۱۸ ماه احداث شده که ۳۰ میلیارد آن از طریق اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس استان و ۱۸ میلیارد نیز توسط بانی خیر، دکتر فرزین برکت اهدا شده است.

گفتنی است با افتتاح این آموزشگاه، بخشی از مشکلات کمبود فضاهای آموزشی شهرک های حجت آباد و سامان رفع خواهد شد.

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir