شما اینجا هستید

آلبوم تصاویر » با حضورمعاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش ; افتتاح آموزشگاه خیرساز زنده یاد کنعانی وند شیراز

باحضور معاون اموزش ابتدایی وزیر اموزش وپرورش، رییس آموزش وپرورش عشایر کشور ،مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس  اموز ش وپرورش فارس، آموزش و پرورش عشایر، جانشین بسیج عشایر سیار استان و جمعی از مسوولین و مردم عشایر  اموزشگاه سه کلاسه ی زنده یاد روح الله کنعانی وند منطقه کوهمره افتتاح شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس فارس، در این مراسم رضوان حکیم زاده معاون اموزش ابتدایی وزیر اموزش وپرورش با تکریم از اقدام خیر خواهانه خانواده فرهنگ دوست کنعانی وند در ساخت این فضای اموزشی خاطر نشان کرد : خداوند مومنان واقعی را کسانی می شمارد که از مال خود در راه حق انفاق نموده و بخشش مال را در حد انفاق جان می شمارد و از این جهت انسان های شایسته ای همچون بانی خیر این اموزشگاه قبل از هرچیز به سفارش الهی عمل کردند و در بین امور خیر مدرسه سازی را که همانا ترقی و تعالی ادمی را با اموزش او رقم می زند انتخاب کردند که بهترین عمل خیر است .
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش مدرسه سازی را مقدمه توسعه عدالت آموزشی دانست وافزود: اهتمام و توجه به امور تحصیلی دانش آموزانی که در این مدارس تحصیل می کنند نیز از سوی خیر حائز اهمیت بوده و تقاضای بنده پی گیری امور اموزشی دانش اموزان از سوی مهندس کنعانی وند و از طرفی موظف بودن کادر اموزشی به ارایه گزارش ماهانه به این خیر فداکار است .
دکتر حکیم زاده محبت و عنایت خداوند را باعث هزینه سرمایه های انسانها در امورخیری چون مدرسه سازی دانست وافزود : این اعمال باعث تغییر مسیر زندگی خیلی از دانش آموزان خواهد شد واز این حیث باید اذعان کرد
انفاق مهم ان است که از ثروت خدادادی بتوان در راستای زندگی بهتر دیگران بهره جست و از نعمات الهی به درستی جهت امور خیر استفاده کرد.
وی با اشاره به زحمات بنیانگذر تعلیمات عشایر زنده یاد بهمن بیگی که با تلاش وافر زمینه اموزش عشایر را درسطح عالی رقم زد ،ابراز میدواری کرد که در این مدرسه خیرساز عشایری نیز امور اموزشی و تعلیم و تربیت به خوبی اتفاق بیفتد.
در این مراسم همچنین موصلی مدیرکل نوسازی مدارس فارس با تکریم از خیر محلی کوهمره سرخی در اهتمام به ساخت این فضای اموزشی خاطر نشان کرد: هرچند که همواره بین بزرگان به خاطر برتری سخاوت برشجاعت
ویا برعکس ان همواره بحث و جدل هست اما خیرینی نیک اندیش همچون مهندس کنعانی وند که فرزند این خطه هستند ثابت کردندکه حس وفاداری از این دو مقوله والاتر بوده و ایشان با احداث مدرسه وفای خویش را نسبت به دانش آموزان روستای جمالی کوهمره سرخی را ثابت کردند.

مدیر کل نوسازی مدارس فارس تصریح کرد: بطور معمول بنیان هر تغییری در دنیا از مدرسه آغاز می شود که این مهم را خیر این اموزشگاه به نیکی دریافتند که اگر بخواهیم کشور را بسازیم باید مدرسه بنا کنیم.

موصلی خیرین را افراد هوشمند و هدفمند در دنیا توصیف کرد و افزود : خیرین نیک اندیش ثروت و دارایی خود را به امور حسنه تبدیل می کنند و دانش آموزان در مدرسه کلام الهی عبادات، معارف اسلامی، علوم الهی و سبک زندگی را فرا می گیرند چرا که ساخت فضای آموزشی جهت تحصیل و یادگیری کودکان محروم جامعه ذخیره اخروی و دنیوی برای بانیان بهمرا ه دارد که از این رو خیرین در زمره افراد باهوش جامعه محسوب می‌شوند که از سرمایه دنیوی برای سرای آخرت بهره می برند.
گفتنی است آموزشگاه خیر ساز زنده یاد روح الله کنعانی وند در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۰۰ مترمربع در ۳۰۰ مترمربع زیربنای اموزشی با ظرفبت ۳ کلاس درس و با امکانات نوین اموزشی از جمله آزمایشگاه ، نماز خانه و اتاق معلم مقیم توسط مهندس کنعانی وند که خود روزی دانش آموز این مدرسه بوده طی ۵ ماه ساخته شده است.

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir