شما اینجا هستید

آجر به آجر » تشریح پویش ملی “من مادرم، بچه های ایران فرزند من”

تشریح پویش ملی “من مادرم، بچه های ایران فرزند من”

در نشست ویژه با روسا و معاونین ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان های فارس

به گزارش روابط عمومی نوسازی مدارس فارس سرفراز موصلی مدیرکل به همراه مهندس فردین نیک اقبال معاون مشارکتهای مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس در نشست ویژه با روسا و شورای معاونین ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان ها از طریق ویدیو کنفرانس گفت: در راستای اجرای طرح تحولی مشارکت‌های مردمی و طرح آجر به آجر که از تأکیدات وزیر محترم آموزش‌وپرورش است، پویش ملّی من مادرم با رویکرد مشارکت بانوان درامور مدرسه سازی طراحی ودرحال اجرا است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز طرح آجر به آجر و پویش‌های ملی ذیل آن را اجرایی و عملیاتی می‌کنند که هدف از انجام این طرح‌ها، افزایش آگاهی و جلب مشارکت بانوان در امر مدرسه‌سازی است که با رویکرد گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت عظیم بانوان و مادران نیک‌اندیش کشورمان اجرایی شده است.
موصلی بیان کرد : با توجه به اینکه قریب ۵۰ درصد از جامعه را بانوان و دانش آموزان دختر تشکیل می دهند و این قشر دارای ظرفیت های ویژه ای هستند راه اندازی این پویش برای استفاده این ظرفیت ها در نظر گرفته شده است.

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس فارس با بیان اینکه در این پویش ملی میزان مشارکت افراد بیشتر از مبلغ جمع آوری شده اهمیت دارد افزود: به همه دانش آموزان، معلمان، مدیران و مسولین ادارات آموزش و پرورش که در این پویش شرکت کنند لوح تقدیر از طرف سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اهداء خواهد شد.

موصلی با تاکید بر اینکه معلمان فرهنگ ساز هستند و باید هدف پویش که همان مشارکت و پی بردن مردم به اهمیت مدرسه سازی است را روشن کنند، گفت: با شیوع بیماری کرونا و پیدایش مشکلات، فرهنگیان کشور با ایده پردازی و پی گیری طرح های ابتکاری و حمایتی نقش تعیین کننده را در جامعه ایفا کرده اند که امیدواریم با مشارکت و ترویج این پویش اهتمام ویژه ای را در ساخت مدرسه نیز داشته باشند.
مهندس فردین نیک اقبال معاون مشارکتهای مردمی نوسازی مدارس فارس نیز بیان داشت: براساس بند ۳ سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور یکی از زیر نظام و زیر شاخه های سند بحث مشارکت مردم و حضور مردم در امر مدرسه سازی است و از سال ۱۳۷۷ تاکنون با توجه به شکل گیری مجمع خیرین مدرسه ساز، این سازمان مردم نهاد از دل مردم، برای مردم و برای خدمت به مردم شکل گرفت و امر مدرسه سازی را شروع کرد.

مهندس نیک اقبال ادامه داد: این پویش یک طرح فرهنگی و تربیتی است و دانش آموزانی که در بازسازی و تکمیل مدرسه نقش داشته باشند ثمره آن را در سالیان بعد خواهند دید.

نیک اقبال اظهار داشت: خوشبختانه استان فارس با دارا بودن ۳۵۰۰ خیر مدرسه ساز به عنوان استان برتر کشور در عرصه خیرین مدرسه ساز معرفی شد.

وی افزود: بانوان سرزمینمان ایران و تمامی آحاد مردم برای پیوستن به این پویش و همچنین مشارکت به نیابت از مادران و همسران خود می‌توانند با مراجعه به سایت https://ajorbajor.ir و همچنین سایت http://mehremadrese.ir/ ضمن پیوستن به این پویش و با پرداخت حداقل هزینه، پوستر مشارکتی خود را دریافت کنند.

معاون مشارکتهای مردمی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اواسط اسفندماه مراسم پایان پویش برگزار خواهد شد و با توجه به میزان مشارکت مردم در شهرستان ها و مناطق و با در نظر گرفتن اعتبارات دولتی و مجمع خیرین، پروژه‌ای در استان فارس در نظر گرفته شده و کلنگ زنی خواهد شد.

در این جلسه بسته های تشویقی جهت ترویج پویش و مشارکت افزایی در امر مقدس مدرسه سازی تشریح شد.

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir