شما اینجا هستید

آلبوم تصاویر » زنده ياد محمد قورخانيان

زنده ياد محمد قورخانيان متولد ۱۳۰۳ در شهر شيراز از پدري اهل تبريز و مادري شيرازي است، آن مرحوم طي سال هاي ۱۳۲۴ تا ۱۳۵۴ سي سال در آموزش و پرورش به تربيت نونهالان و فرزندان جامعه در شهرهاي استان تهران پرداخت و از دانشگاه تهران در دو رشته تاريخ ، جغرافيا و ادبيات فارغ التحصيل شد .

  مرحوم قورخانيان به همراه همسرشان عفت مهرباني كه از آموزگاران بازنشسته هستند در امور خير اقدامات بسياري انجام ادند، كه بارزترين آن ساخت مدرسه ۹ كلاسه قورخانيان در محله كوشك بيدك ناحيه سه آموزش و پرورش شيراز بود كه براي دانش آموزان محروم اين روستا بنا كرد و هم اكنون حدود ۳۰۰ نفر از فرزندان روستايي در آن مشغول به تحصيل هستند .

مرحوم قورخانيان تحصيل علم و تلاش در راه دانش اندوزي را به دانش آموزان تاكيد مي كرد و به آنها توصيه اميدواركننده اي داشت كه اگر در زندگي خود شكست خورديد نااميد نشويد، و دست از كار نكشيد بلكه علت شكست را جويا شويد.

اين خير فرهنگ دوست در سال ۱۳۹۶ در تهران درگذشت و پس از رجعت آن مرحوم به سراي آخرت ، همسر مهربانش يك مدرسه ديگر را با مشاركت دولت در روستاي مذكور كلنگ زني كرد كه تا يكسال ديگر مورد بهره برداري قرار مي گيرد .

ياد اين معلم فرهنگ دوست ياد باد…

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir