شما اینجا هستید

آجر به آجر » عملیات اجرایی چهار پروژه آموزشی خیر ساز در شیراز آغاز شد

همزمان با اعیاد شعبانیه عملیات اجرایی ۴ پروژه خیرساز در شهر شیراز آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی نوسازی مدارس فارس دراین مراسم که با حضور مدیر کل و معاونین نوسازی مدارس، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز فارس و مدیر کل آموزش و پرورش فارس و مدیران و معاونین آموزش و پرورش نواحی شیراز برگزار شد، موصلی مدیرکل نوسازی مدارس ضمن گرامیداشت ایام شعبانیه و تبریک میلاد امام حسین (ع) و تبریک روز پاسدار با اشاره به اهمیت ساخت و ساز فضاهای آموزشی گفت: مدرسه‌سازی از ارزش و اهمیت ویژه‌ای در جامعه برخوردار است و آثار و برکات زیادی برای جامعه به همراه دارد و با ساخت مدرسه دنیای دیگران و آخرت خویش را می سازید.

مهندس موصلی افزود: تعلیم و تربیت نیروی انسانی از اهمیت زیادی در جامعه برخوردار است چون این نیروها در مدرسه تربیت و تاثیر گذار برای جامعه هستند و مهم تر آموزش در هنرستان ها منجر به اشتغال دانش آموختگان می شود لذا خیرین مدرسه ساز نقش موثری در تربیت آینده سازان این مرز و بوم دارند.

مدیدکل نوسازی مدارس بخشندگی و کرامت را از ویژگی های مردم این مرز وبوم دانست تصریح کرد: ساختن جامعه متعالی و کمال یافته و به تبع آن، ساختن انسان های کامل مرهون تربیت انسان های عالم و دانشمند است و بدون علم و آگاهی، هیچ جامعه ای به سعادت نمی رسد.

وی افزود: مدرسه‌سازی از ارزش و اهمیت ویژه‌ای در جامعه برخوردار است و آثار و برکات زیادی برای جامعه به همراه دارد و با ساخت مدرسه دنیای دیگران و آخرت خویش را می سازید. موصلی یادآور شد: مدرسه سازی توفیق بزرگ الهی است که نصیب خیران شده است و حمدالله خیرین استان فارس در این عرصه پیشتازترین هستند.
دکتر فرهاد اسماعیلی در آیین افتتاح و بهره برداری از چند پروژه آموزشی در آموزش و پرورش ناحیه ۱ شیراز گفت: قدم های خیرین در احداث مدرسه گام های موثری برای ادامه تحصیل دانش آموزان است و این که فرزندان این مرزو بوم به هنگام تحصیل پیوسته از خیرین مدرسه ساز به نیکی یاد می کنند، اجر بزرگی است که همراه این خیرین است.

دکتر فرهاد اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن گرامی داشت میلاد با سعادت امام حسین (ع) و اعیاد شعبانیه گفت: امام حسین (ع) مظهر عشق و شجاعت است و این دو در کنار هم انسانی را مانند امام حسین بی نظیر می کند که می تواند دانشگاه کربلا را تاسیس کند.

اسماعیلی با اشاره به اهمیّت مشارکت خیّرین در مدرسه سازی گفت: خدا را شاکریم که در شهری زندگی می کنیم که چنین نیکوکاران و اندیشه های پاکی دارند و امیدواریم که دانش آموزانی در این هنرستان ها رشد می یابند در آینده کشور تاثیرگذار باشند.

وی افزود: ورود خیرین در آموزش و پرورش تبدیل به یک فرهنگ شده و در جاهای دیگری مثل بهداشت، شهرسازی و غیره هم از وجود این عزیزان استفاده می کنند همان گونه که بیمارستان، درمانگاه و مسجد امتیاز توسط خانواده بزرگ امتیاز قبلا تاسیس شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خطاب به خیرین مدرسه ساز گفت: قدم های خیرین در احداث مدرسه گام های موثری برای ادامه تحصیل دانش آموزان است و این که فرزندان این مرزو بوم به هنگام تحصیل پیوسته از خیرین مدرسه ساز به نیکی یاد می کنند ، اجر بزرگی است که همراه این خیرین است .

اسماعیلی گفت: هنرستان امتیاز با ۲۷ کلاس در زمره بزرگترین هنرستان های جنوب کشور با طراحی فضا و تجهیزات بسیار خوب است و این ۲۷ کلاس از لحاظ سرانه آموزشی رقم خوبی است.
رییس آموزش و پرورش ناحیه ۱ شیراز نیز در سخنانی با اعلام جزییات ۴ پروژه آموزشی در این ناحیه گفت: اولین پروژه مربوط به هنرستان امتیاز با مساحت ۸ هزارمتربع و زیربنای آموزشی ۱۴ هزارمترمربع با ۲۷ کلاس به همت خانواده محترم امتیاز از خیرین خوشنام استان که قبلا نیز در ساخت مدرسه در ناحیه ۲ ، مسجد و بیمارستان و … مشارکت داشته اند با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

دکتر شهباز گودرزی گفت: پروژه دوم نیز که برای دانش آموزان نابینا و ناشنوا در نظر گرفته شده به نام خانم عرب زاده دارای ۱۲ کلاس و مساحت ۳ هزار مترمربع و زیر بنای آموزشی یکهزار و ۸۶۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال توسط خانواده آقای سعادت که سابقه ساخت ۲ مدرسه را نیز در کارنامه خود دارد کلنگ زنی و ساخته خواهد شد.

گودرزی افزود : سومین پروژه دارای ۱۲ کلاس در مساحت ۳ هزار و ۱۵۰ متر مربع و زیر بنای آموزشی یکهزار و ۶۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال توسط آقای خلیلی که قبلا نیز ۳ مدرسه در شیراز ساخته است کلنگ زنی خواهد شد.
وی در پایان گفت: خوشبختانه امروز پروژه آموزشی ۴ کلاسه خیرساز آقای خالصی نیز با مساحت ‌۲۴۰ متر مربع و زیر بنای آموزشی ۱۵۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید که خیر آن تا کنون ۶ مدرسه در استان فارس ساخته است.

لازم به ذکر است در پایان مراسم از خیرین این مدارس با حضور امیری فرماندار شیراز تقدیر شد.

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir