شما اینجا هستید

آجر به آجر » نخستین مدرسه بنیاد قلم‌چی در استان فارس افتتاح شد

نخستین مدرسه بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی (وقف عام) در استان فارس، در روستای پیراشکفت از توابع شهر نورآباد مرکز شهرستان ممسنی افتتاح شد.

مدرسه اهدایی بنیاد قلم‌چی به دانش آموزان روستای پیراشکفت، با زیربنای ۱۲۳ مترمربع فضای آموزشی، شامل ۳ کلاس درس است که ۲ کلاس آن نیز هوشمندسازی شده است؛ این مدرسه سالانه ظرفیت میزبانی از حدود ۹۰ دانش‌آموز را دارد.

به گزارش روابط عمومی نوسازی مدارس فارس، فردین نیک‌اقبال معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل‌ نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس در گفت‌وگویی بیان کرد: این مدرسه که ساخت آن توسط بنیاد قلم‌چی در سال ۹۸ به پایان رسیده و در حال بهره برداری است و جایگزین یک مدرسه خشتی و گلی شده است. این فضای مقاوم و استاندارد آموزشی جدید، در روحیه دانش‌آموزان تاثیر بسزایی داشته و همین موضوع موجب شده در شرایط فعلی بتوانند در این فضا به تحصیل بپردازند.

رضا امیری مدیر آموزش و پرورش نورآباد ممسنی نیز در ادامه با تاکید بر اینکه ساخت مدرسه جدید در پیراشکفت با توجه به شرایط این منطقه، اهمیت زیادی دارد، گفت: دانش آموزان پیراشکفت از ظرفیت و استعدادهای خوبی برای شکوفایی در مسیر علمی برخوردارند از این رو ساخت این مدرسه آینده درخشانی را برای آنان و روستاهای اطراف که می‌توانند از این فضا بهره‌مند شوند رقم می‌زند و الگویی خواهد بود تا آنان هم برای روستایی که از آن به رشد و شکوفایی رسیده‌اند، قدمی بردارند.

مراسم افتتاح این مدرسه در میان تعدادی از دانش‌آموزان و معلمان با حضور تنی چند از مسئولان محلی و بنیاد قلم‌چی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و به هر یک از دانش آموزان از سوی بنیاد قلم‌چی کیف، پکیج لوازم‌التحریر و توپ ورزشی اهدا شد.

با احتساب این پروژه‌ تاکنون، ۲۲۹ مدرسه (۱۷۰ مدرسه روستایی و ۵۹ مدرسه شهری) شامل ۸۳۳ کلاس درس که توسط بنیاد قلم‌چی ساخته یا تکمیل شده، افتتاح و به دانش آموزان روستاها و شهرها تقدیم شده است.

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir