شما اینجا هستید

اخبار » نهال امور خیریه، مدرسه سازی است

خیرین مدرسه ساز معماران مهربانی و عطوفت هستند. آنها با فراهم کردن بستر آموزشی برای همه کودکان سرزمینمان در تلاشند تا عدالت آموزشی را در سراسر کشور برپا کنند تا مبادا کودکی به دلیل نبود امکانات از تحصیل بازماند.

به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدسه ساز کشور ، ارزش کار خیرین با هیچ پاداش و امور دنیوی قابل جبران نیست و بزرگ منشی و ایثار خیرین در هیچ قامتی نمی گنجد . تنها می توان در کلاس درس عشق و مهربانی آنها شرکت کرد و آموخت.خیرین دلی دارند به وسعت اقیانوس که درونش عشق الهی است. آنها به ندای دل خویش گوش فرامی دهند و به انجام کار خیر اشتغال دارند.

دکترسید محمد علی میر باقری ، متولد یکم آذر ماه سال ۱۳۴۲ در استان فارس در خانواده ای۷ نفره اصیل و مذهبی دیده به جهان گشود. پدرش سید مرتضی میرباقری از خیرین نام آور استان فارس است که در ساخت چندین واحد بیمارستان ، مدرسه، دانشگاه آزاد ، کتابخانه ، نمازخانه ،  زایشگاه ، تامین آب آشامیدنی روستاها و …  مشارکتی فعال داشته است . دکتر سید محمد علی  هم به تاسی از پدر و مادر بزرگوارشان خانم طیبه حجازی  همراه پدر شد تا در امور خیریه گامی بردارد او برادر شهید سید حسین میر باقری و یکی از چشم پزشکان حاذق این مرزو بوم است . وی صاحب سه فرزند دختر بوده و در کنار همسرش خانم مرضیه میر باقری که دختر عموی ایشان است فعالیت های خیر خواهانه ای در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی انجام می دهند.با این خیر نیک اندیش که در حال حاضر رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس و عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور است گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

از چه سالی و چگونه فعالیت خود را به صورت رسمی در مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس آغاز کردید؟

بنده به پشتوانه پدر و تشویق و همراهی ایشان به عنوان عضو هیات امنا فعالیت خود را در مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس آغاز کردم و در سال ۱۳۹۳ به عنوان رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان  انتخاب شدم.

فعالیت های پدر و مادر چه قدر در گام نهادن شما در این عرصه موثر بود؟

مادرم خانم طیبه حجازی ،در یک خانواده اصیل مذهبی در استان اصفهان دیده به جهان گشود  و امور خیر در خانواده ایشان موروثی است ایشان همواره معتقدند که برادر شهیدم ذخیره آخرت و بنده به جهت شغلم (چشم پزشکی ) ذخیره دنیای ایشان هستیم .شیر حلال و طاهر بودن مادر ، نگاه ویژه پدر به امورخیریه و الطاف الهی همه و همه دست در دست هم داد تا بنده نیز ادامه دار راه  آنها  باشم .

مدرسه سازی چه تفاوتی با سایر کارهای خیر دارد؟

امور خیریه همه در یک نگاه هستند و تفاوتی بین آنها وجود ندارد اما کار خیر همانند کاشتن یک نهال است که ریشه آن مدرسه است و زمانی که رشد می کند و شاخه می دهد  انسانهایی تربیت می شوند که آینده این مرزو بوم را خواهند ساخت  و هرکدام می توانند خود روزی خیر مدرسه ساز ، خیر مسکن ساز ، خیر مسجد ساز و … شوند و در واقع ریشه و نهال امور خیریه مدرسه سازی است .

خانواده چه قدر همراه و مشوق شما بودند ؟

همسرم مرضیه میر باقری  در شهر شیراز علاوه بر ساخت مدرسه و امور خیریه دیگر ، بنیادی برای اشتغال زایی زنان بی سرپرست راه اندازی کرده است . او و سه دخترم همیشه همراه و مشوق من بوده اند ومن به دلیل مشغله شغلی  کمتر توانسته ام در منزل وقت بگذارم اما این کمبود در خانواده ما کمتر احساس شد .

مشارکت خیرین خارج از کشور در سطح استان وجود دارد؟

استان فارس به جهت جغرافیایی و همجواری با استان های جنوبی کشور توانسته با ترویج فرهنگ مدرسه سازی گامی مهم در جهت جذب مشارکت های  مردمی در خارج از کشور بردارد و در طی ۲۲ سال فعالیت خود بیش از ۳۰۰۰پروژه آموزشی در قالب ۱۴ هزار پانصد کلاس درس به همت خیرین مدرسه ساز احداث نماید. 

نقش بانوان در ترویج فرهنگ مدرسه سازی چیست؟

بانوان خیر مدرسه ساز جزو بانوان پیشکسوت در عرصه مدرسه سازی هستند که از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را با اقتدار در این استان آغاز کرده اند و منشا خدمات ارزنده بسیار گسترده ای در تامین فضاهای آموزشی ،پرورشی و اجتماعی در سطح استان بودند . این استان با ۳۰۰۰ خیر مدرسه  و ۳۵۰ بانوی خیر مدرسه ساز جزو استان های برتر از جهت مشارکت خیرین است و بی شک بانوان نقش مهم و تاثیر گذاری در این راستا داشته اند و چه بسا اگر همراهی آنها نبود امروز نمی توانستیم تا این میزان از مشارکت خیرین بهره مند شویم.

گفتنی است : دکتر میر باقری جراح و متخصص چشم پزشک ، فارغ التحصیل دانشگاه شیرازاست که در واحدهای درمانی بیمارستانی استان فعالیت گسترده دارد وی علاوه بر مدرسه سازی در امور خیری چون ، ساخت بیمارستان ، درمانگاه، احداث بزرگترین دارالقران فرهنگیان کشوری و دانش اموزی، سالن اجتماعات و امفی تئاتر ، کتابخانه، حسینیه و مسجد دانش آموزی ،کمک به احداث خانه سالمندان ودفاتر خیریه ایتام و نیازمندان نیز دستی پر مهر دارد.

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir