شما اینجا هستید

اخبار » کلنگ دو پروژه خیر ساز با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال در شیراز به زمین زده شد

با حضور فرماندار شهرستان شیراز، مدیر کل اداره آموزش و پرورش فارس، مدیر کل و معاونین نوسازی مدارس فارس، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز فارس، مدیر کل آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز، رییس شورای شهر شیراز و خانواده خیر گرانقدر بانو مسعودی، کلنگ احداث پروژه هنرستان دخترانه ۱۸ کلاسه خیرساز “حاجیه خانم مسعودی” و همچنین سالن چند منظوره ورزشی دبیرستان طباطبایی در ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز به زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس فارس، امیری فرماندار شهرستان شیراز ضمن اشاره به هفته دولت گفت: متاسفانه سرانه فضای آموزشی در کلانشهر شیراز از متوسط استانی پایین‌تر است و با تغییر نگرشی که با تلاش شورای آموزش و پرورش در حال حاضر در سطح مدیران عالی استان ایجاد شده امید است گام های جدی در جهت تحقق عدالت آموزشی در استان فارس برداشته شود.

محمدرضا امیری در آیین آغاز ساخت پروژه هنرستان دخترانه ۱۸ کلاسه خیر ساز “حاجیه خانم مسعودی” و همچنین سالن چند منظوره ورزشی دبیرستان طباطبایی در ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز افزود: ایام سوگواری امام بزرگواری را پشت سر می‌گذاریم که مهم‌ترین رسالت قیامش، تعلیم و تربیت و بزرگترین درس رسالتش، آزادگی بود که در دفتر تاریخ ثبت گردید.

فرماندار شیراز ضمن تقدیر از خانم مسعودی و تمام خیرینی که در این مسیر ارزشمند انسانی و اخلاقی گام گذاشته اند، افزود: تغییر کاربری زمین های آموزشی به ویژه اراضی مرغوب شمال و شمال غرب شیراز  یکی از موانع بزرگ توسعه آموزشی در این کلانشهر  است .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شورای آموزش و پرورش مصوب شد، هرگونه تغییر کاربری اراضی آموزشی، منوط به اخذ مجوز از این شوراست، از دستگاههای متولی انتظار می رود به طور جدی بر اجرای دقیق این مصوبه تاکید و پیگیری داشته باشند.

سرفراز موصلی، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس در این مراسم، مدارس خیر ساز را انگیزه ای برای ترغیب مشارکت و توسعه فرهنگ کار خیر در جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید به واسطه نگاه خوبی که در بحث خیرین وجود دارد، اعتبارات ویژه ای به این حوزه تخصیص داده شده به نحوی که استارت پروژه را دولت می زند و خیرین آن را تکمیل می‌کنند و این روند موجب شده اعتبارات نیمه تمام خیری ۸۰۰ درصد رشد داشته باشد. وی همچنین طرح ملی آجر به آجر را که از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور جهت جلب مشارکت آحاد مردم برنامه ریزی شده است.

شهباز گودرزی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز نیز در حاشیه این مراسم ضمن قدردانی از خیرین این دو پروژه عنوان داشت: هنرستان دخترانه حاجیه خانم مسعودی در زیربنای ۶۲۰۰ متر مربع و با ظرفیت ۱۸ کلاس و ۱۰ کارگاه آموزشی احداث خواهد شد.

وی اعتبار مورد نیاز این دو پروژه را بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تمامی این اعتبار توسط خیر مدرسه ساز تامین شده است.

 گفتنی است کلنگ سالن ورزشی چند منظوره دبیرستان طباطبایی نیز در ادامه این مراسم  به زمین زده شد.

این سالن ورزشی چندمنظوره با مشارکت خیر مدرسه ساز،خانم طباطبایی و با حمایت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس، در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ متر مربع احداث خواهد شد.

بدون دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir