شما اینجا هستید

اخبار » آموزشگاه خیرساز استثنایی حاج قدرت الله ده بزرگی افتتاح شد

با حضور معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ناحیه سه شیراز

آموزشگاه خیرساز استثنایی حاج قدرت الله ده بزرگی افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین مدرسه ساز فارس، با حضور خانواده مرحوم حاج قدرت الله ده بزرگی، طریفی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، آقای رضازاده مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز فارس، مهندس موصلی مدیرکل نوسازی مدارس فارس، موسوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز، اعضای شورای معاونین اداره ناحیه سه و جمعی از کارشناسان ناحیه سه، آئین افتتاح آموزشگاه استثنایی حاج قدرت الله ده بزرگی برگزار شد.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  با اشاره به عظمت کار خیرین گفت: کار خیران مدرسه ساز در جهت انتقال ارزش های ایثار، نقش و اثر بسیار زیادی بجا می گذارد. این مدرسه سازی در امتداد کار تعلیم و تربیت بوده و بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.


وی ضمن قدردانی از خانواده مرحوم ده بزرگی افزود: اکثر بچه هایی که دانش آموزان استثنایی هستند جذب مدارس شده اند و باید فضای استاندارد آموزشی را برای حضور دیگر دانش آموزان را فراهم آوریم. مدرسه باید احساس امنیت و آرامش به دانش آموزان دهد و همین مدرسه منشاء حیات اجتماعی آنان می شود.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: باید مدارس خاص ویژه ی دانش آموزان استثنایی ایجاد کرده و آنها را توسعه دهیم. کار خیران مدرسه ساز در جهت انتقال ارزش های ایثار نقش و اثر بسیار زیادی بجا می گذارد. خیران مدارس استثنایی باعث می شوند که زندگی جدیدی را به بچه های دارای نیازهای ویژه ببخشند. سعی بر این است که خیران مدرسه ساز و مدرسه یار در امر همفکری مدیریت مدارس حضور داشته باشند.

موسوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز نیز در این مراسم گفت: این آموزشگاه تماما خیرساز بوده که در زمینی به مساحت دوهزار و صدو هفتاد مترمربع احداث شده است و شامل یک هزار و سیصد و نود مترمربع محوطه و نهصد و سی و چهار متر مربع زیربنا است. مدرسه دارای دوطبقه با ۱۲ کلاس آموزشی و ۴ اتاق کارگاه ازمایشگاه و دفتر و سرویس های بهداشتی و سرایداری می باشد.


وی گفت: مدرسه ی مرحوم ده بزرگی جزء مدارس استثنایی بوده و یکصد و پنجاه دانش آموز استثنایی دوره ابتدایی در آن آموزش خواهند دید.

 موصلی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس نیز با بیان خاطراتی از مرحوم ده بزرگی، وی را از نوادر مدرسه سازی در عصر حاضر دانست.

این مقام مسئول همچنین گفت: اعتقاد داریم نصب یک آجر و یک کاشی نیز می تواند اثری ماندگار از حضور خیرین مدرسه ساز در جریان ساخت و ساز فضاهای آموزشی و تربیتی باشد. با نصب تابلویی که نشان از کار اثرگذار یک خیر داشته باشد، فرهنگ انجام کار نیکو و پسندیده در بین دانش آموزانی که در اینگونه مدارس مشغول به تحصیل هستند، رواج بیشتری پیدا می کند و این دانش آموزان در آینده به افراد خیر و نیکوکار بدل می شوند.

 در بخشی از این مراسم، رضازاده عضو مجمع خیرین مدرسه ساز، خاطره آشنایی با مرحوم ده بزرگی را با شور و حال خاصی بیان کرد که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir