شما اینجا هستید

آجر به آجر » آموزشگاه ۹ کلاسه ی زنده یاد هنر پرداز روستای جمال اباد شیراز افتتاح شد

آموزشگاه ۹ کلاسه خیرساز هنر پرداز در روستای جمال اباد شیراز در ۷۰۰ مترمربع زیربنای آموزشی با اعتباری معادل ۳۰ میلیارد ریال اعتبار با مشارکت خیر فرهنگ دوست زنده یاد هنر پرداز به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی نوسازی مدارس فارس مراسم افتتاح این پروژه آموزشی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، مدیر کل و معاونین نوسازی مدارس، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز فارس و روسای نواحی آموزش و پرورش شیراز و مسوولین محلی برگزار شد.

در این مراسم موصلی مدیر کل نوسازی مدارس فارس با گرامی داشت یاد وخاطره شهدای انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد:  امیدواریم همواره  دراین فضای اموزشی شاهد اتفاقات خوبی که همانند تربیت انسانهای شایسته و غیرتمند همچون خیرین که دراندبشه تعالی و توسعه جامعه هستند باشیم .موصلی با تقدیر از خانواده این خیر فرهنگ دوست که به ساخت این فضای آموزشی در این روستا که همواره مورد تقاضای اهالی بوده همت گماشتند گفت : ازاین بابت که این آموزشگاه به سرعت مهیا ودراختیار فرزندان عزیز با ظرفیت ۹ کلاس درس  در ۷۰۰ مترمربع مساحت زیر بنا ی آموزشی با تجهیزات نوین  از جمله سیستم سرمایشی و گرمایشی احداث شده ودراختیار غیرتمند این منطق قرار می گیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس با اشاره به تلاش های صورت گرفته طی سالهای انقلاب در راستای مدرسه سازی گفت :  در اوایل انقلاب سرانه دانش اموزی یک ونیم مترمربع بوده و امروز ه این رقم درفارس بیش از ۵و نیم مترمربع است که نیم متر از نرم کشوری نیز بالاتر است .

موصلی با مقایسه استحکام مدارس در گذشته و در حال حاضر تصریح کرد : در اوایل دهه بالغ بر ۷۰ درصد مدارس ایمنی لازم رانداشتند در حالیکه در اواخر دهه ۹۰ بیش از۷۰ددرصد مدارس از مقاومت لازم در برابر خطر بهره مند هستند که این رقم درفارس بیش از ۸۰ درصد بوده و بیانگر تلاش های همکاران نوسازی مدارس است.

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات لازم به امر مدرسه سازی طی سنوات اخیر خاطرنشان کرد : تخصیص صد در صدی اعتبارات برای تکمیل پروژهای خیری از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید بوده که رشد مطلوبی را شاهد بودیم و از ظرفیت بالای خیرین که جزتوانمندی های جامعه بوده و هموطنان باهمتی هستند که نسبت به هم نوعان خود دلسوزی دارند، باعث شده تا رشد اعتباری زیادی داشته باشیم .

در پایان از بانو حاجیه خانم ملک جمال آبادی و خانواده مرحوم هنرپرداز با اهداء لوح، تقدیر و تشکر بعمل آمد.

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir