شما اینجا هستید

اخبار » با حضور استاندار فارس: افتتاح یک آموزشگاه ۶ کلاسه و آغاز عملیات اجرایی یک آموزشگاه ۱۷ کلاسه در کازرون

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس از تلاش برای رفع کمبودهای آموزشی در کازرون خبر داد وافزود: با افتتاح چند پروژه آموزشی ظرف ماه های آینده، سرانه آموزشی این شهرستان از میانگین استانی فراتر می رود.

به گزارش روابط عمومی اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس، سرفراز موصلی در حاشیه آیین بهره برداری از آموزشگاه ۶ کلاسه روستای سید حسین کازرون اظهارداشت: ۱۵ پروژه آموزشی در حال احداث و یا تکمیل در این شهرستان وجود دارد که از ۳۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.
موصلی افزود، از این تعداد، ۷ پروژه آموزشی ظرف سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید که تاثیر بسزایی در رفع کمبودها و توسعه زیرساخت های آموزشی شهرستان کازرون خواهد داشت.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس با اذعان براینکه در حال حاضر سرانه فضای آموزشی کازرون از میانگین استانی پایین تر است، خاطرنشان کرد: بهره برداری از این ۱۵ پروژه نه تنها کمبودهای آموزشی موجود را جبران خواهد کرد؛ بلکه سرانه فضای آموزشی کازرون را از میانگین استانی نیز فراتر خواهد برد.
موصلی، کلنگ زنی مدرسه ۱۸ کلاسه مهدیه کازرون را از دیگر پروژه های در دست اقدام این شهرستان عنوان کرد و گفت: این مدرسه جزء مدارس تخریبی کازرون بوده که در پاسخ به درخواست های مردمی، عملیات نوسازی آن با اعتبار اولیه ۷ میلیارد تومان آغاز شده و نهایتاً با ۹ میلیارد تومان اعتبار، عملیات اجرایی آن پایان خواهد یافت.
مدیر کل نوسازی مدارس با تشریح جزییات و زیرساخت های مدرسه روستای سید حسین پرداخت و گفت: عملیات اجرایی این آموزشگاه حدوداً یک سال ونیم پیش آغاز شد و دارای ۶ کلاس درس با امکانات به روز، سیستم سرمایش و گرمایش استاندارد و همچنین نمازخانه در فضایی به وسعت ۶۰۰ مترمربع می باشد.
موصلی، اعتبار صرف شده برای احداث این آموزشگاه را ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از اعتبار مورد نیاز این مدرسه توسط بخش دولتی و ۳۰۰ میلیون تومان آن نیز توسط بانک ملی تامین شده است.
موصلی تا کید کرد :این مدرسه به دلیل فرسودگی از حیز انتفاع ساقط بوده و پس از تخریب، با تلاش اداره کل نوسازی مدارس فارس در قالب یک آموزشگاه به روز، به بهره برداری رسیده و دراختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir