شما اینجا هستید

آلبوم تصاویر » سید ابوالحسن فال اسیری بنیانگذار و رییس سابق مجمع خیرین مدرسه ساز فارس

سید ابوالحسن فال اسیری بنیانگذار و رییس سابق مجمع خیرین مدرسه ساز فارس ، و خیر گستر در حوزه های ساخت و ساز مراکز آموزشی و درمانی و فرهنگی در آستانه ۸۰ سالگی در شیراز درگذشت.

سید ابوالحسن فال اسیری متولد ۲۰ تیر ماه ۱۳۱۶ منطقه جنوب فارس از پدری روحانی بنام سید حسام الدین فال اسیری که مقبره عظیم ایشان در شهرستان نی ریز مورد احترام خاص و عام است به دنیا آمد و از سال ۱۳۴۴ تا ۱۳۷۴ در بانک ملی استان فارس مشغول خدمت به جامعه شد که چند سال آخر خدمت آن مرحوم مسوولیت مدیریت شعب فارس و کهگیلویه و بویر احمد را بر عهده داشت.

زنده یاد فال اسیری از سال ۱۳۷۸بنیانگذار مجمع خیرین مدرسه ساز شد و پس از آن طی ۱۶ سال هر دو سال یکبار از سوی اعضای هیئت امنا به عنوان رییس هیات مدیره انتخاب شد.

مرحوم فال اسیری از دهه ۸۰ به عنوان عضو هیئت امنای خیرین تامین سلامت در گستره کار خیر در مقوله های درمانی نیز به امور خیرخواهانه مبادرت نمود و از سال ۱۳۷۷ به همیاری برادرشان مهندس اسحاق فال اسیری بزرگترین مجمع آموزشی و فرهنگی فارس در بیش از یک هکتار زمین بنا نهاد که از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی دانش آموزان در آن مشغول تحصیل اند.

مرحوم فال اسیری از پنج سال قبل و با تاسیس مجمع خیرین فرهنگ ساز در حوزه خیرین شهری و امور اجتماعی نیز نقش موثری داشت و از سال ۹۴ به خاطر وضعیت جسمی تقاضای استعفا از مسوولیت ریاست مجمع خیرین مدرسه ساز را کردند که علیرغم میل اعضا بخاطر سلامت ایشان پذیرفته شد ، اما طی دو سال اخیر ایشان در جشنواره استانی حضور داشت و همواره مورد محبت و لطف خیرین قرار می گرفت.

زنده یاد فال اسیری به دلیل کسالت در بیمارستان نمازی شیراز بستری شد و در عصرگاه روز سه شنبه ۱۵/۱/۹۶ در آستانه هشتاد سالگی دار فانی را وداع گفت . بی شک جامعه خیرین این استان نام و خاطره آن بزرگوار را همواره در یادها ، یادگار خواهند داشت.

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir