شما اینجا هستید

آجر به آجر » معاون وزیر ورییس سازمان در شورای اداری فیروزآباد تاکید کرد: در رویکرد جدید ساخت و ساز بصورت مجتمع آموزشی خواهد بود

دکتر مهرالله رخشانی مهر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با حضور در شورای اداری شهرستان فیروزآباد با اشاره به روند مدرسه سازی در اوایل دهه ۹۰ که با اعتبار محدود مدارس بصورت تک واحدی و کاربردی احداث می شد از تغییر این روند بصورت مجتمع آموزشی در سه مقطع تحصیلی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی نوسازی مدارس فارس، دکتر رخشانی مهر خاطر نشان کرد: براساس سند تحول بنیادین آموزش وپرورش ما باید به سمت ساخت و ساز مجتمع آموزشی حرکت و از روند رایج امروزی فاصله بگیریم، که دراین راستا تاکنون در بسیاری از استان های کشور از جمله فارس که سال قبل در قالب مجتمع حیات طیبه محقق شد این کار را انجام و یا درحال اجرا است.

معاون وزیر آموزش وپرورش تصریح کرد: برای احداث مجتمع های آموزشی نیازی به ساخت فضا با ظرفیت ۵۲ کلاس که معیار متداول هست نبوده و باید با زیربنای کمتر به تناسب نیاز منطقه توجه شود و به احداث آنها مبادرت ورزید.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در بازدید از مجتمع آموزشی این شهرستان خاطرنشان کرد: در این مجتمع کلیه مراحل فنی و آموزشی براساس سند تحول بنیادین اجرا شده و از این پس نیز از همکاران نوسازی در فارس ساخت چنین پروژهایی مورد انتظار خواهد بود.

رییس سازمان نوسازی مدارس با تاکید بر بستر سازی مناسب از سوی آموزش وپرورش برای اجرای این ساختار مهیا کنند به گونه ای مجتمع های آموزشی با زیربناهای حدود ۵ هزار مترمربع احداث کنیم و دیگر ضرورت جدا کردن فضاها از هم دیگر نباشد به عبارت دیگر یک تغییر رویکرد مهم در نظام آموزشی برحسب سند تحول نیاز هست که ما علاقمندیم این تغییر رویکرد را درصورت آماده بودن آموزش وپرورش در استان فارس دنبال کنیم .

معاون وزیر آموزش وپرورش با اشاره به ساماندهی مدارس نیمه تمام طی ده سال اخیر گفت: بسیاری از پروژها با پیشرفت ۶۰ درصد حتی نیمه کاره رها شده بودند که به اتمام رسیدند و دراستان فارس نیز درسال جاری حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژهای خیری اعتبار تخصیص داده شده و کل اعتبار مدرسه سازی این استان بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات ویژه برای ساماندهی سیستم گرمایشی برای حدود ده هزار کلاس درس طی ۳ سال اخیر با همت دولت و مشارکت خیرین افزود: بزودی اتفاقات خوبی از حیث ساخت و ساز فضاهای آموزشی در این حوزه انتخابیه البته بصورت کارشناسی شده با نشست و هماهنگی که مدیران کل آموزش وپرورش، نوسازی مدارس، نماینده مجلس و فرمانداران در خصوص روند روبه پیشرفت پروژها خواهند داشت، را شاهد خواهیم بود.

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir