شما اینجا هستید

آلبوم تصاویر » گردهمایی مشترک مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه‌ساز

گردهمایی مشترک مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه‌ساز و معاونان مشارکت‌های مردمی استان‌های سراسر کشور برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گردهمایی مشترک مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه‌ساز استان‌ها و معاونان مشارکت‌های مردمی ادارات کل نوسازی مدارس با حضور ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، حمیدرضا طریفی حسینی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و حمیدرضا تقی‌پور معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور در مشهد مقدس برگزار شد.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در این گردهمایی؛ گفت: باید ظرفیت ۴۰ هزار نفری خیران داخل و خارج کشور را تا ۲ برابر افزایش دهیم.

ناصر قفلی افزود: طبق آمار مسوولان خراسان رضوی، ۵۶ درصد ساخت مدارس عادی و ۸۰ درصد مدارس استثنایی این استان با مشارکت خیران ساخته شده که باعث افتخار است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که مورد تاکید مسوولان دولت قرار گرفته، ساخت هنرستان در نزدیک کارخانه ها و شهرک‌های صنعتی است و از استانداران درخواست می‌کنیم در این خصوص با مجامع خیرین مدرسه ساز همکاری کنند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی هم که به عنوان مهمان ویژه در این گردهمایی حضور داشت، بابیان اینکه خیّران مدرسه‌ساز، سرداران جهاد در عرصه سازندگی آموزش و پرورش هستند، افزود: وزیر آموزش و پرورش بیشتر زمان خود را به خیران اختصاص می‌دهد، زیرا کار افراد خیر، یک کار تربیتی و اثرگذار است.

وی ادامه داد: باید کار را برای ورود خیران خارج از کشور به موضوع مدرسه سازی تسهیل کنیم که ارتباط گیری با آنها را به خیران داخل کشور واگذار می کنیم.

 معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در سخنانی، گفت:امسال رقم‌های خوبی برای نوسازی مدارس و تکمیل پروژه‌ها در نظر گرفته شده است که از جمله آنها سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خیران، پنج هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی و هزار میلیارد تومان برای امکانات آموزش مجازی است.

تقی پور افزود: دولت سیزدهم پای کار آمده است و خیران هم مشارکت بسیار خوبی دارند که پروژه‌های نیمه تمام را به پایان برسانیم و پروژه های جدید را شروع کنیم و اگر خیران و دولت پای کار آموزش و پرورش نیایند با بحران‌های جدی آموزشی و اجتماعی رو به رو خواهیم شد.

شایان ذکر است بررسی راههای توسعه مشارکتهای مردمی، توجه به ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای، بررسی مشکلات اجرای پروژه های خیرساز و نحوه مشارکت خیرین در تکمیل پروژه های نیمه تمام ازمهمترین مباحث این گردهمایی بود.

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir