شما اینجا هستید

خیرین مدرسه ساز » هرگز نميرد آن كه دلش زنده شد به عشق

كل من عليها فان يبقي وجه ربك ذو الجلال و الاكرام ( الرحمن۲۶-۲۷ )

هرگز نميرد آن كه دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جريده ي عالم دوام ما

زنده ياد حاج خليل دستاويز متولد ۱۳۱۴ شيراز خزانه دار و امين مجمع خيرين مدرسه ساز فارس از بازاريان خوشنام و خوش منش اين شهر بود . وي انساني مومن و وارسته بود كه عمر گران بهاي خود را در خدمت به بندگان خدا سپري نمود و با تلاش در جهاد مقدس مدرسه سازي، نام خود را در عرصه ي تعليم و تربيت كشور جاودانه ساخت.

انسان فرهيخته اي كه با شناخت نيازمندي هاي جامعه، خدمات ارزشمندي را از خود برجاي گذاشت و از اين فرصت كوتاه و زود گذر زندگي، ذخيره ي باارزش و ماندگاري را براي رسيدن به كمال انساني و پيشگاه خداوند تبارك و تعالي فراهم نمود، كه مصداق آن احداث مدرسه ۱۲ كلاسه بنام مبارك حضرت زهرا(س) در مركز شهر شيراز جهت استفاده آموزشي دختران در سال ۱۳۷۸ بود.

بدون شك، زحمات ارزنده ي آن مرحوم كه يكي از فعالان و مشوقين خيرين در عرصه ساخت مدارس استان و نيز انجام امور خير و خدمت به مردم بود، به عنوان باقيات الصالحات در پيشگاه خداوند بزرگ، محفوظ و ماجور خواهد بود.

آن مرحوم همواره تبسم بر لب داشت و هرگز از انجام كار خير خسته نمي شد.

مرحوم دست آويز در بهار سال ۱۳۹۶ بسوي صاحب كار خير پركشيد تا اجر و مزدش را از حق   و در جوار حضرت حضرت شاه چراغ (ع) در قطعه زميني كه خودش سال پیش از آن مهيا كرده بود آرام گرفت.

روحش شاد يادش گرامي.

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir