شما اینجا هستید

آجر به آجر » با حضور وزیردادگستری افتتاح آموزشگاه خیر ساز ۱۸ کلاسه امید فردا درشیراز

‌‌

باحضور وزیر دادگستری به نمایندگی از هیات دولت، استاندار و جمعی از مدیران و مسوولین محلی، آموزشگاه خیر ساز ۱۸ کلاسه امید فردا به همت ورثه خیرین جاوید نام محمد رضا عرب زاده و فاطمه رشید بیگی در جنوب شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین مدرسه ساز فارس در این آیین، رحیمی وزیر دادگستری با تبریک دهه فرخنده فجر با ابراز خرسندی ازحضور در جمع خیرین مدرسه ساز خاطرنشان کرد: خیرینی که این مدرسه را بنا نهادند اموال خود را در جایی صرف نمودند که صدقه جاریه و نیاز مردم بوده و توانستند آن را با این عظمت ،زیبایی و استانداردهای لازم در یک منطقه محروم بسازند تا دانش آموزان در آن پرورش یافته ،آموزش دیده و جزو نخبه های کشور شوند.

استاندار فارس نیز در این آیین گفت: این آموزشگاه ها می توانند مهارت را به دانش آموزان منتقل نموده و جوانان و نوجوانان ما با استفاده از این فضا، مهارت لازم را یاد گرفته و پس از اخذ دیپلم در مکانی مرتبط با آنچه آموختند، مشغول به کار شوند.

دکتر ایمانیه با تقدیر از همت بانیان خیر این پروژه افزود: خوشحالیم که ورثه مرحوم عرب زاده و مرحومه رشید بیگی با عمل به وصیت آن عزیزان در ساخت این هنرستان آنهم در یکی از  محروم ترین نقاط شیراز همت گماشتند.

دکتر عبداللهی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی کشور نیز در این مراسم از شریک اصلی مدرسه سازی کشور یعنی خیرین مدرسه ساز تقدیر کرد و افزود: درسال جاری ۶۰ درصد اعتبارات ساخت مدارس کشور را  خیرین تامین کردند.

 معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: فضای آموزشی به عنوان مدرسه سوم بوده و این یعنی دانش آموز وقتی در این فضا قرار می گیرد باید از آن مطلب یاد بگیرد. او، سرانه فضای آموزشی قبل از انقلاب را برای هر دانش اموز حدود ۱/۵ متر ذکر کرد و افزود: هم اکنون این سرانه به ۵ متر و ۲۲ سانت برای هر دانش آموز رسیده است.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس در این مراسم خاطرنشان کرد: در سال جاری  ۴۵ باب فضای آموزشی و ورزشی با ظرفیت ۲۰۰ کلاس درس در ۳۱هزار مترمربع با ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می شود که تا پایان سال این آمار به  ۷۵ پروژه آموزشی و پرورشی با ۳۵۱باب کلاس درس و زیر بنایی بالغ بر ۵۰ هزار متر مربع با ۵۱۰ میلیارد تومان خواهد رسید که خیرین فداکار بالغ بر ۴۵ درصد این رقم را تامین کردند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس با اشاره به روند تامین تجهیزات و بهسازی مدارس طی یکسال اخیر یاد اورشد: طی یکسال گذشته ۵۵ میلیارد تومان تجهیزات اعم از اداری، آموزشی و هنرستانی جهت مدارس استان تهیه و توزیع شده وبالغ بر ۲۶۰هزار متر مربع از محوطه مدار س استان نیز آسفالت و بیش از یکصد هزار متر مربع از پشت بام آموزشگاهای در جریان امر آموزش نیز ایزوگام شده است و ۳۰۰ کلاس درس در قالب ۷۰ باب مدرسه نیز دراین مدت به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شدند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس با تقدیر از همت بانیان خیر فضای آموزشگاه امید فردا که توسط ورثه مرحومه بانو فاطمه رشید بیگی و مرحوم محمد رضا عرب زاده درناحیه سه شیراز احداث شده است گفت: این هنرستان با ۱۸ کلاس درس و ۹ اتاق اداری و ۲باب کارگاه، در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع با زیر بنایی بالغ بر ۳ هزار متر مربع با سیستم حرارات مرکزی، سرایداری، و زمین ورزشی (چمن مصنوعی) به مساحت ۶۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان احداث شده است که ۱۵ میلیارد تومان از این هزینه را ورثه خیرین تامین کردند که بی شک تا مدامی که از این فضای با نشاط دانش آموزان بهره آموزشی می برند برای آن مرحومان در نزد حضرت حق اجر و پاداش اخروی منظور خواهد شد.

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir