شما اینجا هستید

اخبار » دومین جلسه شورای بانوان خیر مدرسه ساز استان فارس برگزار شد

با حضور دکتر میرباقری رییس مجمع خیرین مدرسه ساز فارس و رییس کارگروه بین الملل خیرین مدرسه ساز کشوری، مهندس خرد مدیرکل، مهندس هادی نژاد، معاونت مشارکت های مردمی نوسازی مدارس، آقای رضازاده مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز، بانو کاویانی مسوول ستاد شورای بانوان خیر مدرسه ساز فارس و جمعی از بانوان خیر مدرسه ساز و اعضای شورا، دومین جلسه شورای بانوان خیر مدرسه ساز فارس در اداره نوسازی مدارس فارس برگزار شد.

در این جلسه بانو کاویانی رییس شورای بانوان خیر مدرسه ساز فارس، میلاد با سعادت امیر المومنین (ع) را به اعضا و مدعوین حاضر در جلسه تبریک گفته سپس انتظارات جامعه خیرین کشوری را بیان نموده و گفتند که در چشم انداز پنج ساله فعالیت بانوان انتظار می رود همکاری با بانکها و موسسات و شرکت ها را در دستور کار قرار دهیم. در ادامه بانو کاویانی بیان نمودند که انتخاب مدیران شایسته جهت مدارس خیرساز باعث کیفیت بخشی به این مدارس شده و کمک می کند تا خیرین دلگرم شوند.

بانو رحمانیان خیر مدرسه ساز شهرستان جهرم، خیرین را بازوان دولت دانسته و خواستار این شدند که اموری مانند مشکلات خیرین در ثبت نام در مدارس خودشان، تغییر کاربری و تجهیز مدارس که گاهی با تاخیر انجام می شوند، سهولت بخشیم.

بانو دستغیب رقابت بین مجامع خیرین در سطح استان را بیان نموده و گفتند که ۱۴ مجمع خیری در سطح استان داریم که مجمع خیرین مدرسه ساز و پس از آن مجمع سلامت شناخته شده هستند و مردم چون به آسیب های اجتماعی و امور خیر اهمیت می دهند و دانش آموزان قشر مورد توجه مردم هستند، تبلیغات می تواند جایگاه مجمع خیرین مدرسه ساز را در بین مردم محکم تر نموده و می توان با معرفی بیشتر مدرسه سازی، از کمک های مردم در تجهیز مدارس با مبالغ کم نیز استفاده نمود.

سپس سرکار خانم حق نجات ایجاد یک کارگروه با مرکزیت بانوان و همکاری مستمر بین کارگروه های اداره کل آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز را اولویت دانسته و اظهار کردند که با همکاری بیشتر نیازها و مسایل بیان شده و خروجی بهتری از جلسات بانوان و اولیا خواهیم داشت.

بانو هنرپرداز خیر مدرسه ساز ناحیه ۳ شیراز نیز در ادامه از کمبود کتابخانه ها در سطح استان و مدارس گفته و بیان نمودند که کتابخوانی در سطح جامعه بسیار رتبه پایینی بین مردم دارد و ما باید با ترویج کتابخوانی بین دانش آموزان مخصوصا دختران کتاب و کتابخوانی را ترویج کنیم. زیرا دختران امروز مادران فردای جامعه هستند و دختران فهمیده و کتابخوان نقش اصلی در تربیت جامعه فردای کشور خواهند داشت.

دکتر حسین پور نیز با اشاره به نقش معلمین و مدارس خیرساز در تربیت دانش آموزان فرهیخته با اشاره به اینکه چندین مدرسه خیر ساز دانش آموزان بسیار خوبی با رتبه های برتر داشته اند بیان نمودند که انتخاب مدیران و معلمین مدارس خیرساز باید با حساسیت بالایی انجام شود زیرا در استعدادیابی و تربیت دانش آموزان نقش بسیاری دارند.

جناب آقای رضازاده، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز فارس با اشاره به کتابخانه های احداثی خیرین در سطح استان، مدارس خیری شناخته شده و با رتبه بالا در سطح استان را معرفی نموده و بیان داشتند که دانش آموزان مدارس خیرساز که مدیران خوبی داشتند، رتبه ها و مدارج عالی در سطح علمی کسب نمودند.

مهندس هادی نژاد معاون مشارکت های نوسازی مدارس فارس نیز با اشاره به پروژه های نیمه تمام دولتی و مشارکتی سطح استان با معرفی چند پروژه که با مبالغ کمتر از یک میلیارد تومان تکمیل خواهند شد از خیرین خواستند تا تکمیل این مدارس را در اولویت خود قرار دهند.

دکتر میرباقری رییس مجمع فارس، عضو جامعه خیری کشوری و رییس کارگروه بین الملل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در ادامه با بیان اینکه بانوان همیشه در اولویت مجمع خیرین بوده اند و بانوان به عنوان همسر خیرین نیز نقش بسزایی در کنار همسران خیر دارند، بیان نمودند که در جشنواره خیرین مدرسه ساز آینده برنامه ویژه ای جهت تقدیر از بانوان خیر مدرسه ساز استان خواهیم داشت.

سپس مهندس خرد، مدیر کل نوسازی مدارس فارس از حضور در جمع بانوان خیر اظهار خرسندی نموده و بیان داشتند که خیرین اهمیت بسیاری دارند و بهبود روند تکمیل پروژه های خیری در اولویت نوسازی مدارس است. مهندس خرد بانوان را در تمام امور خیری با اهمیت دانسته و بیان کردند که تربیت صحیح دانش آموزان برای جامعه خوب نیازمند مادر خوب و آگاه است. الگوی خیرین مدرسه ساز نخستین الگوی خیری در کشور است و مادران و بانوان در شرایط دشوار امروزه کار خیر والایی انجام می دهند. مهندس خرد با اشاره به اینکه مولد سازی هیچ دخالتی در امور خیری ندارد بیان نمودند که مدارس خیرساز و املاک اهدایی خیرین شامل مولدسازی نمی شود اگر هر مشکلی بابت تغییر نام و کاربری مدارس داشته باشیم با آن برخورد خواهد شد. در ادامه مهندس خرد گفت: مناطق بسیار محروم در استان وجود دارد که ابزار و تجهیزات با مبالغ کم نیاز دارند از اینرو با تمام خیرین حتی خیرین با مبالغ کم، همکاری خواهیم داشت و در بخش تجهیزات، ابزار کارگاهی و دستگاه های هنرستان ها می توانیم تجهیزات خریداری شده توسط خیر را به نام آنها نام گذاری کنیم.

در این جلسه بانوان خیر تکمیل دو باب پروژه دو وسه کلاسه و تجهیز یک کتابخانه را نیز تقبل نمودند.

در پایان جلسه مهندس خرد با اهدای شاخه گل از بانوان خیر، اعضای شورای بانوان و همکاران واحد مشارکت ها تقدیر و تشکر بعمل آوردند.

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir