شما اینجا هستید

خیرین مدرسه ساز » مصاحبه با خیر مدرسه ساز، حاج عبدالحسین رضوی لامرد

مدرسه سازی عشق است

 پدرم از ساليان قبل در كار خير مشاركت داشتند و در ساختن آب انبار ، مسجد و حسينيه فعاليت مي كرد، اما در زمينه مدرسه سازي اين اولين اقدام خير است كه اميدواريم تداوم داشته باشد.

مدرسه سازي تاثير بسزايي در روحيه آدمي دارد، به گونه اي كه انسان از انجام كارهايش احساس لذت مي كند و  از اينكه براي جامعه مفيد بوده است احساس شادي و سرور دارد.

از بين كارهاي خير،  مدرسه سازي بهتر است به خاطر اينكه جامعه مديون علم و دانش بوده و اصولا اساس كشور برمبناي علم كه در مدرسه محقق مي شود بسته مي گردد و انسان ها با داشتن علم و دانش به كارهاي ناهنجار گرايش نمي يابند و خير و صلاح خود را با داشتن سواد كه در مدرسه محقق مي گردد،  بهتر مي دانند و از طرفي نوسازي مدارس با اختصاص تجهيزات آموزشي به كار خيرين كمك مي كند كه خودش انگيزه مضاعفي مي شود.

براي آينده هم اگر خداوند توفيق عنايت كند،  با توكل به خدا در گروه خانوادگي كه تشكيل داده ايم . كار مدرسه سازي را تداوم مي بخشيم و  اكنون هم انشااله تا پايان سال جاري يا اوايل سال جديد مدرسه دوم را كلنگ زني مي كنيم.

خانواده هم صد در صد با ما موافق بودند از پدرم كه در راس هرم بودند تا برادران و خواهران،  همگي با رغبت و ميل كار مدرسه سازي را انجام داديم.

مهم ترين عاملي كه در امر مدرسه سازي موثر است، گوشزد كردن فرصت كوتاه عمر به مردم است كه شما در اين چند صباح دنيا كه با سرعت برق مي گذرد ، هركاري انجام  دهيد براي دنياست و بهره اي عايد خودتان نمي شود. بنابراين براي آخرت و آن سراي نياز كاري بكنيد يعني ماحصل ماندگار از خود برجاي بگذاريد كه سرعت گذر عمر زياد است.

به دانش آموزان هم توصيه مي كنم در فضايي كه خيرين مي سازند،  فقط درس بخوانند و به مدارج عالي برسند .

خيرين هم عنايت داشته باشند كه بهترين كار خير را انجام دادند و خوشا به حال آنه من كه از صميم قلب مي گويم مدرسه سازي عشق است.

از آنجا كه خيرين براي رضاي خداوند و جديت به مردم كار مي كنند ، كار براي آنها در هر زمينه اي كه باشد فرقي ندارد و اگر به آنها گفته شود كه مدرسه سازي چه ارزش بالايي دارد ، قطعا در اين كار شركت مي كنند.

بله نظارت و حضور من هم باعث پيشرف كار شد و هم الگوي كساني كه مشغول ساخت مدرسه بودند.

خيرين سعي مي كنند در مدرسه سازي، به ناطق محروم و دور افتاده توجه ويژه اي داشته باشند.

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir