شما اینجا هستید

اخبار » افتتاح مدرسه خیر ساز حاج حصیب بهشتی فارس با حضور وزیر آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین مدرسه ساز فارس در اثنای دومین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به فارس، با حضور وزیر آموزش وپرورش، معاون عمرانی ورییس سازمان نوسازی مدارس کشور، مدیران کل آموزش وپرورش و نوسازی مدارس فارس آموزشگاه ۹ کلاسه خیر ساز  حضرت زهرا (س) صفاشهر افتتاح شد.

 در سفر رضا مراد صحرایی به شهرستانهای شمالی استان فارس، مدرسه ۹ کلاسه خیر ساز حاج حصیب بهشتی به نام حضرت زهرا در شهرستان صفا شهر افتتاح شد و به بهره برداری رسید. در این مراسم  صحرایی وزیر اموزش و پرورش با تقدیر از همت و مشارکت  خیرین مدرسه ساز در امر ساخت و ساز فضاهای اموزشی گفت :  خیرین در ساخت ببش نیمی  از پروژهای امسال مشارکت داشتند که جای تکریم از این انسانهای فداکار را دارد.

دراین آیین خان محمدی معاون عمرانی وزیر آموزش وپرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز  از افتتاح بیش از ۲ هزار فضای آموزشی با گنجایش بیش از ۱۰ هزار کلاس درس در مهرماه در کشور خبر داد و افزود: این فضاها در بیش از یک ونیم میلیون متر مربع مساحت زیربنا احداث شده که ۵ درصد این پروژها با گنجایش ۵۱۶ کلاس درس در قالب ۱۰۴ باب فضای آموزشی در فارس ساخته شده است.

میرزایی مدیر کل نوسازی مدارس فارس نیز در این مراسم با اشاره به مشارکت پر برکت خیرین در ساخت و ساز فضاهای آموزشی در این استان گفت: امسال خیرین در احداث  ۵۶ درصد پروژه ها با نوسازی مدارس مشارکت داشتند که آموزشگاه حضرت زهرا (س) صفاشهر با ظرفیت ۹ کلاس درس یکی از این فضاهاست که با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار و با مساعدت خیر فرهنگ دوست محلی حاج حصیب بهشتی در یک هزار و ۳۰۰ مترمربع مساحت زیربنا با امکانات نوین آموزشی احداث شده است.

در این مراسم همچنین بانی خیر آموزشگاه با اشاره به ضرورت ساخت این فضای آموزشی افزود: عدم وجود مدرسه دراین منطقه جان دانش آموزانی که باید مسافت طولانی راطی می کردند تا به مدرسه می رسیدند  تهدید می کرد که به همین جهت تصمیم به ساخت فضای آموزشی در این محله از شهر گرفتیم که پروردگار عالم را بخاطر این موهبت آن هم در دوران کهولت سن سپاس گذارم .

حصیب بهشتی که تاکنون دوباب فضای آموزشی برای دانش آموزان احداث نموده یادآور شد: مدرسه اولی یک آموزشگاه شبانه روزی بود که اکنون ۴۰۰ دانش آموز در آن تحصیل می کنند و این فضای آموزشی نیز برای دختران مقطع ابتدایی احداث شده که از اموالی که متعلق به خود خداوند بوده برای ساخت آن هزینه شده است که امیدوارم از آنجا که مدرسه سکوی پرتاپ و توسعه  علمی کشور است ، باعث رشد و بالندگی آینده سازان گردد.

این آموزشگاه نوساز که پذیرای بیش از ۲۷۰ دانش آموز دختر دوره ابتدایی است دارای کتابخانه ،نمازخانه و سایر امکانات آموزشی است.

این پروژه خیر ساز در زمینی به مساحت ۳۴۰۰ متر مربع وبا زیر بنای ۱۱۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان احداث گردیده است.

مجمع خیرین مدرسه ساز فارس

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir