شما اینجا هستید

آلبوم تصاویر » برگزاری جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز ایرانیان مقیم امارات

تشکیل جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز ایرانیان مقیم امارات با حضور دکتر میرباقری رئیس کارگروه بین الملل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس، در تاریخ ۱۹ آبان ماه جلسه ای در کشور امارات متحده عربی در شهر دوبی با حضور اعضاء هیئت مدیره محترم مجمع خیرین مدرسه ساز امارات به ریاست آقای شیخ عبدالقادر فقیهی سرپرست مجمع خیرین و رئیس شورای بازرگانی ایرانیان مقیم امارات و دکتر میرباقری سرپرست کمیسیون بین الملل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تشکیل گردید.

در ابتدا دکتر میرباقری ضمن تشکر از تشکیل این جلسه به همت خیرین مقیم دوبی، از فعالیت ها و تلاش های وافر مجمع خیرین مدرسه ساز امارات و جناب آقای فقیهی در امر کمک به توسعه فضاهای آموزشی و تربیتی و فرهنگی در کشور عزیزمان ایران، تقدیر به عمل آوردند و خاطر نشان کردند که مجمع خیرین ایرانیان مقیم امارات از مهمترین و فعال ترین و پیش کسوت ترین مجامع خیرین ایرانیان خارج از کشور می باشد که خدمات شایانی در کشور خودشان خصوصا جنوب میهن انجام داده اند.

وی سپس به تشکیل کمیسیون گروه بین الملل خیرین مدرسه ساز در جامعه خیرین مدرسه ساز کشوری اشاره و خواستار ادامه همکاری، رابطه، تبادل نظر و اطلاعات خیرین و مدرسه سازی با کمیسیون مربوطه و تشکیل جلسات مستمر و منظم در امارات متحده عربی به منظور ادامه حرکت مقدس مدرسه سازی در نقاط کم برخوردار کشور و همچنین شناسایی و جذب خیرین جوان شد که سالهای اخیر از ایران مهاجرت نموده اند.

در ادامه با پیشنهاد ریاست محترم مجمع خیرین مدرسه ساز امارات آقای فقیهی و درخواست و موافقت سرپرست کمیسیون بین الملل و تصویب کلیه اعضا هیئت مدیره، مقرر گردید پنجمین گردهمایی خیرین مدرسه ساز مقیم امارات با حضور اعضای محترم کمیسیون بین الملل و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، به همت مجمع خیرین امارات در تاریخ ۲۵ آذر ماه سال جاری در شهر دوبی برگزار شود.

در ادامه سرکار خانم سلمانپور، ضمن تشکر از حضور نماینده کمیسیون بین الملل در جلسه هیئت مدیره خیرین مقیم دوبی، خواستار نظارت بیشتر بر پروژه های مدرسه سازی خیرین، معیار انتخاب پروژه ها در مناطق کم برخوردار، نظارت بر مدت زمان زمان اجرای پروژه ها، اعتماد سازی و انجام به موقع و صحیح تعهدات دولتی از قبیل دیوار و محوطه سازی و تامین تجهیزات گردید و از مهندسین نوسازی درخواست اجرای با کیفیت و سرعت با حداقل هزینه ها را داشتند. ایشان همچنین تقاضا نمودند تفاهم نامه منعقده فی ما بین وزارت آموزش و پرورش و جامعه خیرین کشور برای ایشان ارسال گردد.

سپس آقای موتمنی عضو هیئت مدیره، طی ارائه تاریخچه ای از سیر مهاجرت ایرانیان به دوبی از گذشته تا به حال و فعالیت این عزیزان در ایجاد مدارس خیرساز در امارات مانند مجتمع توحید و مدرسه استثنایی بنام احسان، خاطرنشان ساختند فعالیت های خیرین در سالیان اخیر در مقاطع زمانی خاص متاسفانه به دلیل شرایط تحریم و مشکلات ایجاد شده برای بازرگانان مقیم امارات، تحت تاثیر قرار گرفته و باید فکری در این زمینه انجام داد تا خیرین بتوانند از ظرفیت کامل خویش استفاده نمایند.

در ادامه آقای سعودی از اعضای هیئت مدیره ضمن اهمیت دادن به بحث زیرساخت تشکیلات خیرین و اعتماد سازی، خواستار حمایت بیشتر مسوولین از خیرین و مجامع خیرین در کشور و خارج از کشور گردید.

سپس سرکار خانم قاسمی بعنوان رابط مجمع خیرین مقیم امارات و کارگروه بین الملل تعیین و ایشان به ذکر مواردی از قوانین کشور امارات متحده عربی جهت اجرای همایش های مورد نظر در دوبی پرداخت و خواستار هماهنگی در برنامه ریزی و اجرای برنامه همایش خیرین در ۲۵ آذر ماه طبق قوانین کشور میزبان گردید.

در انتها جناب آقای پادگانه، مشاور بین الملل نظام بانکی و استاد دانشگاه، که از اعضای هیئت مدیره نیز می باشند شرایط نظام بانکی و ازتباطات اقتصادی و مالی و قوانین مالی حاکم در امور بین الملل را ارائه و بررسی نمودند.

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir