شما اینجا هستید

خیرین مدرسه ساز » دکتر حسنعلی رونقی

دکتر حسنعلی رونقی ۸۷ سال پیش در شهر فساء استان فارس به دنیا آمد. تا مقطع لیسانس در شهر شیراز تحصیل کرد و پس از آن برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفت.

در سفر به ایران و توسط شهرداری شیراز با منطقه ای محروم آشنا می شود که دخترها مجبور بودند برای ادامه تحصیل فرسنگ ها راه بروند تا به مدرسه برسند.

 به همین دلیل تصمیم به ساخت دبستانی دخترانه در شهر زادگاهش را می گیرد و مدرسه ای به نام مادر در شهر فسا احداث می کند.

دکتر رونقی  بیش از نیم قرن است که در خارج از ایران زندگی می کند اما همیشه دغدغه دانش آموزان ایران را داشته است و می گوید:  همیشه دوست داشتم برای دختران کشورم مدرسه ای بسازم زیرا آینده کشور را زنان می سازند به همین دلیل ساخت مدارس برای دختران ارجحیت دارد زیرا اگر مادران آینده تحصیل کرده و با سواد باشند آینده کشور بهتر خواهد بود.

دکتر رونقی بیش از ۲۰ میلیون تومان هزینه برای خرید کتاب در مدرسه خود صرف کرده است  درباره انگیزه خود از این کار می گوید : هر کسی در حد توان خود اگر ۱۰ هزار تومان کتاب به نزدیک ترین مدرسه خود هدیه دهد، نقش گسترده ای در پیشرفت فرهنگی کشور خواهد داشت و بالاترین خدمت را به جامعه خود کرده است. همه باید برای ساخت آینده کشور سرمایه گذاری کنیم و از کوچکترین قدم ها برای پیشرفت فرهنگی خود دریغ نکنیم.

وی با اشاره به ساخت مدارس دیگر خود می گوید: تاکنون یک میلیارد برای ساخت مدرسه خود هزینه کرده ام و میخواهم تمام دارایی ام را نیز برای مدارس دوم و سوم در شهرستان فساء برای مدارس دخترانه صرف کنم تا دین خود را به کشورم ادا کنم . من در این کشور تحصیل کرده ام و به آب و خاک و میهنم مدیونم و همه ما باید وظیفه خود را در مقابل هم میهنانمان ادا کنیم.  

مدرسه دوم این نیک اندیش به نام مدرسه پدر در سال ۱۳۹۸ به بهره برداری رسید و مدرسه سوم ایشان که به نام مادرشان بتول رونقی نام گرفته، در دست احداث می باشد.

“کاراترین راه برای نجات جهان فردا، آموزش دختران امروز است.” دکتر حسنعلی رونقی

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir