شما اینجا هستید

اخبار » همایش بین المللی خیرین مدرسه ساز برگزار شد

همایش خیرین مدرسه ساز ایرانیان مقیم امارات عربی متحده

با حضور بیش از یکصد نفر از خیرین مدرسه ساز، سفیر و سرکنسول گری ایران، امام جمعه ایرانیان مقیم امارات، اعضای هیئت مدیره جامعه‌ی خیرین مدرسه ساز کشور، معاون برنامه ریزی و مشارکت های مردمی  سازمان نوسازی مدارس کشور و جمعی از پزشکان ایرانی مقیم امارات برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین مدرسه ساز فارس، در این نشست، عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده، طی سخنانی با اشاره به اهمیت کار خیرین مدرسه ساز در جامعه و نقش موثر آنها در جهاد مدرسه سازی خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه‌ساز در توسعه‌ی علمی جامعه و تربیت نیروی توانمند، نقش بسزایی دارند و همواره در کمک به نظام تعلیم و تربیت پیشگام هستند.

عامری با اشاره به دغدغه‌ خیرین برای ایجاد فضای آموزشی مناسب این مهم را گامی بلندی در تربیت آینده سازان کشور دانست و از تلاش‌های ارزشمند خیرین مدرسه ساز خارج از کشور، تقدیر کرد.

در ادامه دکتر میرباقری، رییس کارگروه بین الملل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز با تقدیر از حضور میهمانان در این همایش، گفت: با توجه به وقفه ای که به دنبال بیماری کرونا به وجودآمده بود،  وظیفه‌ی ما برگزاری این همایش جهت ارج نهادن به کار با ارزش خیرین بود و از طرفی فرصت مناسبی شد تا بتوانیم مسایل و مشکلات سد راه خیرین خارج از کشور را بررسی و مرتفع سازیم.

دکتر میرباقری، مهمترین اهداف برگزاری این همایش بین المللی جامعه‌ی خیرین مدرسه ساز را هم افزایی و اعتماد سازي دانست و افزود: بررسی رفع مشكلات پروژه ها، شفاف سازي و تقدير از تلاش‌هاي ايرانيان خير مقيم امارات و توجه به حل مشكلات مدارس آنان و نیز ایجاد فرهنگ جوانگرایی در بین خیرین مدرسه ساز خارج از کشور از دیگر اهداف برگزاری این همایش بود، تا بستر لازم جهت حضور جوانان در عرصه‌ی خیرین مدرسه ساز فراهم گردد.

فقیهی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز امارات عربی متحده نیز با اشاره به تلاش مجمع خيرين مدرسه ساز در زمينه‌ي افزايش مشاركت‌ها و استفاده‌ي بهينه از تمامي ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي خيرين مدرسه ساز خارج از كشور گفت: تاکنون نشست‌های باشكوهی برگزار شده که ثمره آن، شکل گیری اتفاقات بهینه مادي و معنوي بوده و در راستای جذب حداكثري خيرين مدرسه ساز خارج از كشور و تسريع در روند توسعه و تجهيز مدارس خيرساز، گام‌های بزرگی برداشته شده است.

فقیهی افزود: امیدواریم نتیجه این همایش که با هدف تعامل بیشتر و تقویت مجامع خیرین ایرانیان خارج از کشور برگزار می‌گردد، موفقیت‌های چشمگیری را در پی داشته باشد.

وی از نیکوکاران حاضر در این همایش خواست تا همانند گذشته، اهداف پیش بینی شده را با شایستگی تحقق بخشند و با ساخت، توسعه و تجهیز مدارس، زمینه‌ی اعتلا و سربلندی ایران سرافراز را بیش از پیش، فراهم سازند.

در ادامه این جشنواره، جعفری، مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با قرائت پیام دکتر قفلی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز، از زحمات خیرین مدرسه ساز مقیم امارات تقدیر کرد.

همچنین امام جمعه ایرانیان مقیم امارات نیز در این مراسم با اشاره به ساخت مدرسه، به عنوان یک صدقه‌ی جاریه و میراث ماندگار افزود: از این مدارس، آینده‌سازان کشور ما بیرون خواهند آمد و مادامی‌که مردم از برکاتش استفاده کنند، هر لحظه‌اش دعای خیر و آرزوی سلامتی برای بانی و سازنده‌ی آن خواهد بود که امیدواریم این فرهنگ زیبا، بیش از پیش در کشور گسترش یابد.

در پایان این همایش که با هدف هم افزایی و تعامل بیشتر و نیز بررسی مسایل و مشکلات و ارایه‌ی راهکارها در راستای تسهیل برنامه‌های خیرین مدرسه ساز خارج از کشور برگزار شد، شرکت کنندگان نقطه نظرات خود پیرامون مباحث مطرح شده را ارایه نمودند.

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir