شما اینجا هستید

آجر به آجر » باحضور معاون وزیر آموزش وپرورش و استاندار فارس آموزشگاه ۹ کلاسه شهدای خیبر شهرستان کوار افتتاح شد

باحضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، استاندار فارس ،مدیران کل اموزش وپرورش ،نوسازی مدارس فارس ،نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولین محلی، آموزشگاه ۹ کلاسه شهدای خیبر و پژوهش سرای حافظ در شهرستان کوار افتتاح و عملیات اجرایی یک باب هنرستان و سه باب آموزشگاه با ظرفیت ۱۵ کلاس در مناطق روستایی و شهری این شهرستان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی نوسازی مدارس فارس دکتر رحیمی استاندار فارس در آیین افتتاح این پروژه آموزشی با گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید استوار محمودآبادی با تکریم از زحمات همکاران حوزه نوسازی توسعه و تجهیز مدارس فارس و خیرین مدرسه ساز، از اقدام ارزنده مدرسه سازی به عنوان یک عمل نیک اندیشانه و عامل تحول جامعه انسانی یاد کرد.

استاندار فارس با اشاره به روند رو به رشد مدرسه سازی در شهرستان کوارخاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد مصوبات سفر قبلی این شهرستان اجرا و ان شاالله تا پایان کار دولت تدبیر مابقی پروژه ها محقق و مدارس نیمه تمام شهرستان نیز بزودی تکمیل خواهند شد.

در این مراسم همچنین دکتر رخشانی مهر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز با اشاره به قدمت بیش از ۲۰ ساله تشکیل جامعه خیرین مدرسه ساز گفت: خیرین معماران فرهنگی جامعه هستند و خدمات خوب و ارزشمندی طی چند سال اخیر انجام دادند به گونه ای که طی سال جاری بیش از دو هزار میلیارد تومان در امر مدرسه سازی مشارکت داشتند که نسبت به سال قبل بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش مشارکت داشته است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به وجود پروژهای نیمه تمام در سطح کشور طی سالهای گذشته خاطر نشان کرد: اولویت سازمان نوسازی مدارس در تکمیل پروژه های نیمه تمام بویژه پروژه های خیرساز است که با توجه به افزایش اعتبارات عمرانی در این خصوص ان شاالله این پروژه ها در سطح استان و همچنین شهرستان کوار به زودی تکمیل و آماده بهره برداری خواهند شد.

در ادامه دکتر اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش فارس از مدرسه سازی به عنوان زیربنای توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور یاد کرد و افزود: خوشبختانه در سالهای گذشته اقدامات خوبی در حوزه نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور صورت گرفته است که جای تکریم از دولتمردان و خیرین فرهنگ دوست را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در مدارس کوار انسانهای بزرگی، همچون شهید حاج رسول استوار که خدمات ارزنده ای به انقلاب اسلامی ارایه کرد تربیت شدندکه به یاری خداوند، دانش آموزانی که در مدارس این شهرستان تربیت می شوند ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار خواهند بود.

موصلی مدیرکل نوسازی مدارس فارس نیز با اشاره به وضعیت مدارس استان افزود: ۸۰ درصد مدارس فارس نوسازی شدند و بقیه مدارس نیازمند بازسازی هستند که در دستور کار برنامه های آتی سازمان نوسازی مدارس کشور قراردارند.

مدیر کل نوسازی مدارس افزود: در سفر معاون وزیر و ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور بررسی های لازم از پروژها در حوزهای انتخابیه قیر و کارزین ، فیروزاباد ، فراشبند، کوار ، سروستان و خرامه صورت گرفت که برای مدارس در حال اجرا دستور تامین اعتبار ارایه شد و مدارس نیازمند به بازسازی نیز در دستور کار ایمن سازی قرار گرفتند.


موصلی با اشاره به روند مطلوب مدرسه سازی در شهرستان کوار گفت :در این سفر آموزشگاه ۹ کلاسه شهدای عزیز خیبر در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع با ۱۵۰۰ متر مربع زیربنای آموزشی با امکانات نوین آموزشی از جمله نمازخانه، آزمایشگاه و موتورخانه (سیستم گرمایشی حرارت مرکزی) با اعتبارات دولتی اداره کل نوسازی مدارس فارس افتتاح و عملیات اجرایی دوباب آموزشگاه ۶ کلاسه در روستاهای ولیعصر( عج) ، ارباب علیا و یک باب دبستان سه کلاسه نیز در روستای عسلو همراه با کار ساخت یک باب هنرستان فنی و حرفه ای در مرکز شهر آغاز شد که طی یکسال آینده تحویل آینده سازان عزیز در این شهرستان خواهند شد.

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir