شما اینجا هستید

آلبوم تصاویر » بهره برداری از آموزشگاه خیرساز سیف الله بازرگانی وسالن اجتماعات صالحه سیفایی در شهرستان اوز

دبستان ۶ کلاسه سیف‌الله بازرگانی و سالن اجتماعات صالحه سیفایی با حضور مسئولین استانی و شهرستان اوز، خیّرین آموزشگاه و معتمدین محلی و تعدادی از دانش‌آموختگان سابق این دبستان افتتاح گردید.

این مدرسه خیّرساز به‌صورت مشارکتی توسط نوادگان زنده‌یاد سیف‌الله بازرگانی یعنی فرزندان مرحومان محمدهاشم، محمدیوسف و عبدالغفور بازرگانی به نام پدربزر‌گ‌شان تجدید‌بنا شد. لازم به‌ذکر است که دبستان بازرگانی در سال ۱۳۴۳ توسط فرزندان سیف‌الله بازرگانی ساخته شد و ده‌ها سال در خدمت ترویج فرهنگ و آموزش مردم اوز بود. بر اثر مرور زمان ساختمان آن نیاز به بازسازی داشت که نهایتاً با همت نو‌ادگان سیف‌الله بازرگانی در سال ۱۳۹۸ با گرفتن مجوزهای لازم، به‌طور کامل تخریب گردید و در مهرماه سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

زمین دبستان بازرگانی ۲۲۰۰ مترمربع و زیربنای آن ۸۰۰ مترمربع و ۱۲۰۰ مترمربع هم محوطه‌سازی شده است و همچنین دیوار آن به‌میزان ۱۵۰ متر بهسازی گردیده است. شیروانی معاون فنی نوسازی مدارس فارس، در مراسم افتتاح این پروژه گفت: در ساخت این پروژه از بهترین مصالح و امکانات روز و تکنولوژی‌، شامل پنجره‌های دوجداره، بهترین نما، سنگ‌ها و لوازم تاسیسات مکانیکی و الکتریکی استفاده شده است.

برای این پروژه حدود ۹ میلیارد تومان با مشارکت خیّرین به‌صورت ۵۰ درصد خیّرین و ۵۰ درصد اداره کل نوسازی فارس هزینه شده است و این عمل نیک از طرف بانیان خیر در اختیار مردم و دانش‌آموزان این شهرستان قرار گرفته است.

شریف بازرگانی یکی از بانیان خیر این آموزشگاه و مهندس مجری این پروژه، ضمن توضیحاتی در مورد مشخصات این دبستان بیان داشت: با توجه به لزوم حفظ معماری مناطق گرم و خشک، تصمیم گرفتیم یکی از نمادهای معماری شهر اوز که همان بادگیر است را در این پروژه لحاظ کنیم و ۲ بادگیر را به‌صورت کاربردی، در این آموزشگاه ساخته‌ایم تا هم این نماد حفظ شود و هم دانش‌آموزان این شهر با معماری شهرشان آشنایی پیدا کنند.

وی افزود: خیّرین این دبستان حامی همه‌ دانش‌آموزان، خصوصاً محصلین این دبستان هستند و کلیه کسانی که نیاز به کمک مالی و یا معنوی دارند و یا دارای استعداد بالقوه هستند حتماً مورد حمایت آنان قرار می‌گیرند و همچنین خیّرین این دبستان نیت کرده‌اند که خیرشان به‌طور دائم در خدمت دانش‌آموزان باشد .

شریف بازرگانی از مسئولین درخواست کرد که آنان موافقت نمایند زمین پشت کلاس‌های این دبستان را به مجتمع تجاری تبدیل کرده و درآمد آن را صرف همین مکان نمایند.

این مجموعه آموزشی دارای ۶ کلاس، اتاق مدیر و مربیان، آزمایشگاه، نمازخانه، بادگیر، سرویس‌بهداشتی، آبخوری و .. است. همچنین یک سالن سرپوشیده به مساحت ۱۶۰ مترمربع در این مجموعه آموزشی قرار دارد که خیّر آن خانم صالحه سیفایی است.

بدون دیدگاه

مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس | farsmkm.ir